Online shoppen moet vooral makkelijk zijn. Hoe makkelijker het gaat, hoe sneller er besteld wordt. Een van de manieren waarop je het jouw klanten gemakkelijk kunt maken, is het verkopen via Bol.com.
Waarom
Verkopen via Bol.com?
Omdat Bol.com een platform is met duizenden, zo niet miljoenen producten en een heleboel bezoekers, bereik je in één keer een enorme doelgroep die al snel geneigd is om meerdere producten in een keer te bestellen via Bol.com. Voor klanten is dit ideaal, het bespaart ze namelijk veel tijd en ze hoeven hun bestelling slechts één keer te doen. In dit artikel geven we jou de voor- en nadelen voor verkopen op Bol.com, zodat jij kunt bepalen of verkopen via Bol.com voor jou interessant is.
Aan het zakelijk verkopen via Bol.com zitten uiteraard een aantal voor- en nadelen. Je kunt snel een hogere omzet krijgen en je hebt toegang tot een miljoenenpubliek. Wij zetten de belangrijkste voordelen voor jou op een rijtje.
Yellowlab doet het zo
Hoe ziet een succesvol traject er uit?
Verkopen via Bol.com uitbesteden bij Yellowlab? Dan doorlopen we samen de volgende stappen.
Verkopersaccount opzetten
Ben je al verkoper op Bol.com? Zo niet zullen wij samen met jou een verkopersaccount moeten opzetten.
Yellowlab doet het zo
De voordelen van verkopen op Bol.com
Waarom verkopen via Bol.com?
Probeer eens een product te zoeken op Google, waarschijnlijk zul je in de resultaten vrij snel een resultaat van Bol.com tegenkomen. De organische vindbaarheid van Bol.com is heel goed, daar profiteer je dan van. Daarnaast begint niet iedere consument zijn zoektocht op Google, maar direct op Bol.com. Volgens de cijfers van Bol zelf heeft het bedrijf een bereik van 13 miljoen klanten in Nederland en België Het grote bereik van Bol.com zal dus zorgen voor meer omzet!
Je betaalt alleen bij een verkoop
Aanmelden bij zakelijk verkopen via Bol.com is gratis, zodra een van jouw producten verkocht wordt via Bol.com dan draag je een percentage aan commissie af. No cure no pay dus.
Bol.com betaalt jou al uit, ook als klant kiest voor achteraf betalen.
Alle inkomsten en uitgaven op 1 factuur met maandelijkse uitbetaling
Een (extra) online winkel zonder opstartkosten. In principe heb je zelf niet eens een webshop nodig.
Service vanuit Bol.com
Persoonlijke service met specialisten die klaar staan om je verder te helpen en Kennisdeling vanuit bol.com en de bol.com partners
MAAK EEN AFSPRAAK
Wil jij weten waar kansen liggen?
Verkopen op marketplaces via Yellowlab
De voordelen van verkopen op Bol.com
Probeer eens een product te zoeken op Google, waarschijnlijk zul je in de resultaten vrij snel een resultaat van Bol.com tegenkomen. De organische vindbaarheid van Bol.com is heel goed, daar profiteer je dan van. Daarnaast begint niet iedere consument zijn zoektocht op Google, maar direct op Bol.com. Volgens de cijfers van Bol zelf heeft het bedrijf een bereik van 13 miljoen klanten in Nederland en België Het grote bereik van Bol.com zal dus zorgen voor meer omzet!
Aanmelden bij zakelijk verkopen via Bol.com is gratis, zodra een van jouw producten verkocht wordt via Bol.com dan draag je een percentage aan commissie af. No cure no pay dus.
Bol.com betaalt jou al uit, ook als klant kiest voor achteraf betalen.
Alle inkomsten en uitgaven op 1 factuur met maandelijkse uitbetaling
Een (extra) online winkel zonder opstartkosten. In principe heb je zelf niet eens een webshop nodig.
Persoonlijke service met specialisten die klaar staan om je verder te helpen en Kennisdeling vanuit Bol.com en de Bol.com partners.
Verkopen via Bol.com? Houd hier dan rekening mee
Plaats je producten op Bol.com
Er zijn meerdere manieren om je producten toe te voegen aan het Bol.com assortiment.
Optie één is een koppeling maken met een productfeed. Deze optie is handig als je over een groot assortiment beschikt, en al een webshop hebt. Een aantal webshop systemen hebben deze feed al standaard in het systeem, in de andere gevallen dient deze op gebouwd te worden, een plugin geïnstalleerd te worden etc.
Optie twee is om artikelen per stuk toe te voegen. Indien je over een selectief assortiment beschikt, kan dit een uitkomst zijn.
Wat kost het verkopen via Bol.com?
De kosten die je per order betaalt aan Bol.com verschilt nogal, maar kan behoorlijk oplopen. Hierdoor kan het zijn dat je veel minder marge overhoudt per verkoop dan een verkoop via je eigen webshop. Per order betaal je een vast bedrag afhankelijk van de verkoopwaarde en daarbij een percentage van de order. Dit percentage varieert van 4% tot 20,7% (op het moment van schrijven), afhankelijk van de productcategorie. In de productcategorieën Boeken, Film, Muziek en Games Software betaal je ook nog eens een extra media toeslag van €1 (exclusief btw) per verkocht product.
Al met al kunnen de kosten per order dus flink oplopen. We zien daarom in de praktijk vaak dat verkopers middels de product feed hun producten op Bol.com een stukje duurder maken qua verkoopprijs om hier meer aan een order over te houden. Meer informatie over de exacte tarieven per categorie kun je vinden op het partnerplatform.
Hulp nodig bij het adverteren op Bol.com?
Wij helpen je graag verder om meer verkopen te genereren op Bol.com, binnen jouw marges. Hoe doe je dit? Het is mogelijk om jouw sales een boost te geven door producten uit te lichten in de advertenties op het Bol.com platform. Hier betaal je uiteraard voor. Weliswaar zorgt het effectief inzetten van advertenties ook voor meer organische verkopen. Bij Bol.com is het aantal verkopen namelijk de belangrijkste factor in het algoritme. Advertenties kunnen dus voor een gigantische sprong zorgen, mits je deze effectief inzet. Heb je hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact op met onze specialisten.
Creëer overtuigende Bol.com listings
Overtuigende afbeeldingen zorgen voor meer verkopen op Bol.com. Ben je zelf goed in het creëren van pakkende visuals? Weet jij Unique Selling Points goed naar voren te laten komen in de afbeelding? Top! Dan ben je een stap dichterbij het succesvol uitrollen van je Bol.com strategie. Indien je wel op zoek bent naar specialisme op dit gebied en de Bol.com listings wil uitbesteden, dan helpen wij je graag verder. Als geen ander ontwerpen wij de afbeeldingen die bezoekers overtuigen jouw product aan te schaffen. Visuals zijn van groot belang om de bezoeker te overtuigen. Is de bezoeker oprecht geïnteresseerd? Dan is de kans groot dat hij of zij zich gaat verdiepen in de productomschrijving. Ook met SEO geoptimaliseerde Bol.com teksten kunnen we jou helpen vindbaar te worden en te groeien in verkopen.
Voorwaarden van Bol.com
Bol.com heeft een miljoenenpubliek en een goede reputatie. Daarom zul jij als verkoper ook aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Heb je veel vertraagde leveringen, annulering of een lage beoordeling dan kun je onder de servicenorm van Bol.com terecht komen.
Onze specialisten staan voor je klaar
Ik wil starten!
Je kunt je aanmelden voor Bol.com zakelijk verkopen in enkele simpele stappen. Bekijk de Bol.com partnerservice om van start te gaan met jouw account.
Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen of wil je met ons sparren of het voor jou interessant is of niet? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Tijdens een gratis analyse van een uur sparren we graag met jou om jouw online business naar een hoger niveau te tillen.
Trots op mooie merken
Yellowlab over SEA