Skip links

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een onderdeel van Google Ads. Binnen de online marketing is Google Shopping met name interessant voor webshops. Om te beginnen met Google Shopping heb je naast een Google Ads account ook een account nodig voor het Google Merchant Center. Om jouw producten te kunnen vertonen in de shopping resultaten moet je een product feed uploaden. In deze product feed staat alle informatie die Google nodig heeft om advertenties te maken voor jouw producten. In tegenstelling tot Google Ads worden resultaten uit Google Shopping niet getoond op basis van een match met een bepaald zoekwoord, maar op basis van de data uit de productfeed.

Wanneer je Merchant Center aan je Google Ads account koppelt ben je klaar om te adverteren. Wanneer een gebruiker zoekt naar een specifiek product in jouw productfeed en je hebt een goed bod ingesteld in jouw Shopping campagne, dan wordt jouw product in de Google Shopping resultaten getoond. Door meerdere campagnes in te richten met een specifiek bod krijg je veel invloed op de producten die vertoond worden in de shopping resultaten. Naast de advertenties tussen zoekresultaten, is er zelfs een apart tabblad binnen Google met Shopping resultaten.

Google shopping bij Yellowlab

Google Shopping campagnes instellen

Laat je Google Shopping campagnes uitbesteden aan Yellowlab, ontdek onze aanpak

Koppelen

We zorgen ervoor dat jouw Merchant Center gekoppeld is met Google Ads, zodat Google jouw productfeed kan gaan gebruiken.

Campagnestructuur

Om zo efficiënt mogelijk te adverteren in Google Shopping maken we meerdere campagnes aan.

optimaal rendement

We zorgen voor een maximaal rendement en sturen bij waar nodig.

Google shopping bij Yellowlab

Google Shopping campagnes instellen

Laat je Google Shopping uitbesteden aan Yellowlab, ontdek onze aanpak.

  1. Koppelen

We zorgen ervoor dat jouw Merchant Center gekoppeld is met Google Ads, zodat Google jouw productfeed kan gaan gebruiken. Deze productfeed is een lijst, meestal een XML file, met al jouw productinformatie. Hierin staan jouw producten vermeldt met afbeeldingen, prijzen, een korte omschrijving en andere attributen zoals een uniek product ID, bijvoorbeeld een EAN code.

2. Campagnestructuur

Om zo efficiënt mogelijk te adverteren in Google Shopping maken we meerdere campagnes aan. Net als bij Google Ads zijn er altijd wel zoektermen waar je liever niet op wilt adverteren, zo heb je natuurlijk ook producten die je liever niet terugziet in de Shopping resultaten. Daarom delen we Google Shopping campagnes ook altijd in, zodat je extra zichtbaarheid kunt krijgen op de producten die je goed verkoopt of waar een goede marge op zit.

  1. optimaal rendement

Om te zorgen voor een maximaal rendement sturen we bij waar nodig. In tegenstelling tot Google Smart Shopping, kunnen we onze campagnestructuur kunnen wij handmatig bodaanpassing doen. Zo kunnen we een bod verlagen op producten die slecht converteren, maar juist extra bieden op producten met een hoge marge of op een specifiek merk dat jij voor een scherpe prijs kunt aanbieden. Zo kan je zorgen voor een optimaal rendement in Google Shopping.

Een sessie van 1 uur
bij ons op kantoor
Onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
Lekkere koffie
met M&M’s
Uiteraard geheel
vrijblijvend

Laat je Shopping campagnes over aan onze specialisten

Om te zorgen voor optimale resultaten is het belangrijk dat je Shopping Campagnes regelmatig worden bijgesteld, zodat je zoveel mogelijk omzet verkrijgt uit je advertentiebudget. Wil jij Google Shopping uitbesteden aan een expert? Neem dan contact met ons op. Onze SEA specialisten laten je graag zien wat er beter kan.

NEEM CONTACT OP

Onze specialisten geven je direct verbeterpunten

Lees onze SEA artikelen

Meer weten over Google Shopping en Ads? Lees de artikelen van onze SEA specialisten

Meer SEA artikelen