Skip links

Is Google Ads goed ingericht?

Wil je in de zoekmachine adverten? Dan heb je een Google Ads (voorheen Google Adwords) account nodig. Het aanmaken van Google Ads is vrij makkelijk geworden, ten slotte verdient Google hier ook veel geld aan. Je kunt vrijwel direct aan de slag met search engine advertising, maar daar zit ook een risico aan. Bij het inrichten van een Google Ads account worden namelijk vaak veel fouten gemaakt die je geld kunnen kosten.

Wil jij weten of jouw Google Ads account goed is ingericht? Of wil je graag weten wat er beter kan? Laat onze SEA specialisten kijken naar jouw Google Ads account en wij geven je per onderdeel aan wat je kunt verbeteren om meer potentiële klanten te verkrijgen. Zo krijg je meer clicks, sales en leads uit jouw advertentiebudget.

SEA advies bij Yellowlab

Wat kan je van onze SEA specialisten verwachten?

Wanneer onze SEA specialisten jouw gaan helpen, bekijken wij altijd de volgende onderdelen. Wil jij meer weten over een specifiek onderdeel van Google Ads? Laat het ons dan weten.

Campagnestructuur

Staan de basisinstellingen goed en heb je een goede campagnestructuur? En worden alle leads, sales en ondersteunende conversies goed gemeten?

Zoekwoorden

Adverteer je op de juiste zoekwoorden en sluiten jouw producten of diensten daar goed op aan? Zo krijg je een goede kwaliteitsscore.

Teksten & extensies

Test je al met verschillende advertentieteksten voor het beste resultaat? En maak je al gebruik van de verschillende ads extensies?

Google Shopping

Welke stappen kan je ondernemen om jouw producten beter te verkopen in Google Shopping?

Yellowlab doet het zo

Hoe ziet een succesvol conversie optimalisatie traject er uit?

Succesvolle campagnes maken gaat niet vanzelf, daar zijn een aantal stappen voor nodig.

  1. Campagnestructuur

Zijn de basisinstellingen van jouw campagnes goed ingesteld? We kijken of je met je adverteerders op verschillende locaties of regio’s en vertellen je hoe jij je bod per gebied kunt aanpassen om jouw doelgroep te bereiken. Maar we kijken bijvoorbeeld ook naar bepaalde momenten. Kopen jouw klanten opvallend veel in het weekend? Dan is het interessant om daar meer advertentiebudget in te steken.

Daarnaast moet de inrichting van je account goed zijn, zodat je gemakkelijk kunt werken, een goed overzicht hebt en natuurlijk je campagnes kunt uitbreiden. Met een rommelige structuur in Google Ads laat je geld liggen en kan je minder snel inspelen op kansen. Zo loop je inkomsten uit je advertenties mis. Natuurlijk wil je ook goed kunnen meten welke conversies er allemaal plaatsvinden vanuit Google Ads. Zo weet je altijd of je advertenties rendabel zijn en of het de moeite waard is om meer te investeren.

2. Zoekwoorden

Als jij je zoekwoorden breed ingesteld hebt, verlies je veel budget aan klanten die geen interesse hebben in jouw producten of diensten. Bovendien zijn de prijzen voor dat soort termen vrij hoog en kan je door het hoge zoekvolume op deze termen snel door je advertentiebudget heen zijn. Wij bekijken welke zoekwoorden je gebruikt en wat er beter kan.

Het is natuurlijk ook belangrijk dat je zoektermen goed aansluiten op jouw advertentie en de pagina of het product waar jij voor adverteert. Hoe relevanter het bezoek is voor een potentiële klant, hoe beter de kwaliteitsscore is van jouw advertentie. Een hoge kwaliteitsscore wordt beloond met een lagere CPC en bovendien is de kans groter dat jouw advertenties bovenaan in Google vertoond worden.

3. Advertentieteksten & extensies

Experimenteer jij met de advertentieteksten die jij gebruikt? Of gebruik je altijd dezelfde usp’s in jouw advertenties. Door te werken Responsive Search Ads, kan jij experimenten met verschillende usp’s en woordcombinaties. Google laat goedpresterende combinaties automatisch zien. Je kunt jouw advertentieteksten ook helemaal aan Google overlaten, door Dynamic Search Ads te gebruiken. Door je advertentieteksten continu te optimaliseren zorg je voor meer clicks naar jouw site.

Daarnaast kan jij je advertentieteksten ook aanvullen met verschillende Ads extensies. Zo kan je nog meer zichtbaarheid verkrijgen met je acties en sales, winkellocaties of bijvoorbeeld een bepaalde pagina op je site.

4. Google Shopping

Het is mogelijk om je Google Shopping campagnes volledig geautomatiseerd te laten verlopen via het zogenaamde ‘smart shopping’ of alle producten in 1 campagne en 1 advertentiegroep te gooien met daarbij 1 budget en 1 cpc. Je hebt dan alleen geen invloed op de producten die je toont of welke producten naar voren komen in Google Shopping. Zo betaal je heel veel voor producten die je misschien niks opleveren, terwijl jouw bestsellers niet eens vertoond worden.

Afhankelijk van jouw doelstellingen en beschikbare Ads budget kunnen wij jouw Google Shopping campagne inrichten en optimaliseren, zodat jij zoveel mogelijk conversies uit jouw Shopping campagnes kunt verkrijgen.

Een sessie van 1 uur
bij ons op kantoor
Onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
Lekkere koffie
met M&M’s
Uiteraard geheel
vrijblijvend

SEA Checklist

Wanneer wij jouw Google Ads account evalueren, maken wij gebruik van een SEA Checklist. Op elk onderdeel beoordelen wij de instellingen van jouw Google Ads en Google Shopping campagnes. Op basis van onze bevindingen krijg jij een concreet SEA advies om jouw campagnes verdere te optimaliseren en alles uit jouw advertentiebudget te halen.

DOWNLOAD DE SEA CHECKLIST

Ontdek op welke punten jij kunt optimaliseren

Download de SEA Checklist

Lees onze SEA artikelen

Meer weten over Google Shopping en Ads? Lees de artikelen van onze SEA specialisten

Meer SEA artikelen