Skip links

Waarom een SEO audit doen?

Een SEO audit of ‘SEO scan’ is altijd goed omdat je direct een 0-meting hebt die je later kunt gebruiken om te zien welke stappen je hebt ondernomen. Wordt alle data die je bijvoorbeeld nodig hebt wel gemeten? Op basis van de gegevens in Google Analytics en Search Console kunnen we al een goed beeld krijgen van de webpagina’s die het best gevonden worden of het meest bijdragen aan jouw business.

We laten je zien wat goed gaat, wat beter kan en welke problemen opgelost moeten worden voor een goede positie in Google. Tijdens onze SEO Audit gaan we alle belangrijke SEO aspecten langs, van content tot interne en externe links en van structured data tot de laadtijden van jouw pagina’s. Natuurlijk laten we ook zien hoe wij ervoor zorgen dat jouw site beter vindbaar kan worden.

SEO audit bij Yellowlab

Wat behandelen wij tijdens een SEO Audit?

Onze SEO specialisten analyseren jouw site en komen met concrete verbeterpunten

Meetbaarheid & zoekwoorden

Beschik je over alle benodigde data, doelen en transacties? En welke keywords zijn voor jou belangrijk?

User intent & zoekmachines

Spreek je de doelgroep aan en begrijpt een zoekmachine jouw site?

De 3 SEO-pijlers

We kijken wat er beter kan op het gebied van content, autoriteit en techniek

Plan van aanpak

Op basis van de voorgaande stappen vertellen wij je over de prioriteiten voor jouw site of shop.

SEO audit bij Yellowlab

Wat behandelen wij tijdens een SEO Audit?

Onze SEO specialisten analyseren jouw site en komen met concrete verbeterpunten

  1. Meetbaarheid & zoekwoorden

Beschik je over alle benodigde data, doelen en transacties? Door Google Analytics en Search Console goed in te richten heb je eigenlijk direct een bron van data waar wij al direct mooie verbeterpunten uit kunnen halen. Helaas zien wij dat het hier nog vaak mis gaat, waardoor bedrijven een blinde vlek hebben in hun online marketing activiteiten. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om te weten welke zoektermen voor jou belangrijk zijn en of je vindbaar bent op die termen.

2. User intent & zoekmachines

Spreek je de doelgroep aan en is dat ook duidelijk voor een zoekmachine? Voor een bezoeker is het vaak in één oogopslag duidelijk wat jij doet of verkoopt. Maar een zoekmachine ziet vooral codes. Om je doelgroep te bereiken is het ook belangrijk dat Google door heeft wie je probeert aan te spreken. Daarvoor heeft een zoekmachine altijd de juiste context nodig. Om zichtbaar te zijn moet Google jouw site wel eerst een waardevol resultaat vinden.

3. De 3 SEO-pijlers

We kijken wat er beter kan op het gebied van content, autoriteit en techniek. Maak je gebruik van content, interne en externe links en geef je afbeeldingen een duidelijke ‘alt text’ mee? Heb je een lagere domein autoriteit dan veel van jouw concurrenten? Of zorgen technische issues ervoor dat jij geen goede posities in Google kunt verkrijgen.

4. Plan van aanpak

Op basis van de voorgaande stappen vertellen wij je over de prioriteiten voor jouw site of shop. Met deze concrete stappen kan jij aan de slag om de organische vindbaarheid van jouw site te verbeteren op de keywords waar jouw doelgroep op zoekt. Wij kunnen je hierin begeleiden, maar je kunt het ook aan ons uitbesteden.

Een sessie van 1 uur
bij ons op kantoor
Onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
Lekkere koffie
met M&M’s
Uiteraard geheel
vrijblijvend

Hoger in Google komen?

Met gebruik van onze SEO audit weet jij precies op welke punten jij je site moet optimaliseren om die toppositie in Google te verkrijgen. Kom je er zelf niet uit? Dan kunnen onze SEO specialisten je helpen met advies of een training.

Wil jij hoger in Google terecht komen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie.

NEEM CONTACT OP

Wij geven je direct concrete verbeterpunten

Lees onze SEO artikelen

Meer weten over zoekmachine optimalisatie? Lees de artikelen van onze SEO specialisten

Meer SEO artikelen