Skip links

1. DE UITDAGING

Een relevant aanbod

Maak het de bezoeker zo makkelijk mogelijk

Bij het redesign van de shop is uit gegaan van 1 ding: het moet voor de bezoeker zo makkelijk mogelijk zijn om de verf en benodigdheden die hij nodig heeft voor zijn project te kiezen en afrekenen. De bezoeker wordt bij de hand genomen en met behulp van slimme tools door door de shop geleidt.

2. DE OPLOSSING

Super snel de juiste kleur

De verfzoeker op de homepage is een van de onderdelen die bedacht zijn. Deze maakt het voor de nieuwe klusser zeer eenvoudig om het product te vinden die past bij de klus.

Eenmaal het product gevonden zoekt de klusser zijn gewenste kleur uit door deze simpelweg te selecteren. Ook wanneer er nog geen kleurkeuze is gemaakt wordt de bezoeker hier geïnspireerd met veelgekozen kleuren of kan er er door alle mogelijke kleuren worden gescrolled in de kleurenwaaier.

3. DE OPBRENGST

Hogere conversie en meer mobiel verkeer

+ 20 %
Meer conversie
+ 46 %
Meer mobiel verkeer
+ 80 %
Stijging conversie mobiel

Mobile friendly

Ook in de verfbranche groeit het mobile bezoek sneller dan het desktop bezoek. Bij een redesign hoort daarom de nodige aandacht en kennis in mobile en mobile gebruik.

De shop moet er niet alleen ook netjes uit zien op mobiel, er moet rekening worden gehouden met de behoeftes en manier van navigeren op mobiel. De shop moet echt ‘lekker in de hand liggen’ en vooral ook goed indexeerbaar zijn voor Google. Hiervoor hebben we dan ook een grondige mobiele analyse gedaan waarna de categorie menu structuur volledig is aangepast en er wordt continue gewerkt aan een het verkrijgen van een sterke domein autoriteit om beter te kunnen concurreren met hun specialistische assortiment. Hiervoor wordt linkbuilding verricht op de homepage en een select aantal belangrijke merken.

Twee weken na livegang kregen we vanuit Google al het bericht ‘Mobile First Indexing’ Enabled. Bij het crawlen en indexeren geeft Google de voorkeur aan de mobiele variant van een site. Dit alles en de maandelijkse SEO werkzaamheden zorgden er tezamen voor dat het organisch verkeer vanuit mobiele gebruikers steeg met 46%. Maar dat niet alleen, ook de conversie van het mobiele verkeer steeg met 80% enorm.

De bezoekers op de site met gepersonaliseerde content converteerden al na enkele maanden veel beter. converteren. Vervolgens hebben wij de verhouding opgeschaald naar 70/30 om nog meer conversie te kunnen verkrijgen. Zo kunnen we de prestaties van Datatrics live a/b testen en optimaliseren.

Naast een flinke groei in bezoekersaantallen, zien wij ook dat de gebruikerssignalen erg goed zijn. Zo is het bouncepercentage met 27% laag gebleven en blijven bezoekers gemiddeld langer dan 4 minuten op de site aanwezig.

Marielle

Vraag het Marielle onze Project Manager

Marielle begeleidt al onze klanten tijdens een webdevelopment traject. Als schakel tussen de klant en development, zorgt zij dat elke website helemaal naar wens en kant-en-klaar wordt opgeleverd. Zij kan al je vragen beantwoorden over Lightspeed en Shopify, maar ook voor conversieverbeteringen van jouw huidige site ben je bij Marielle aan het juiste adres.

Vraag Marielle alles over development