Hoogenboezem: SEO voor winkellocaties
Hoogenboezem is een familiebedrijf dat ondertussen al bijna 100 jaar bestaat. Vandaag de dag heeft Hoogenboezem maar liefst 9 verschillende woonwinkels verspreidt over bekende woonboulevards in Nederland. Het bedrijf biedt een brede en gevarieerde collectie meubelen aan van merken als In.House, XOOON en Henders & Hazel.
Omdat Hoogenboezem geen online verkopen verricht, was het voornaamste doel om te zorgen voor meer bezoekers naar de site. Op de site kunnen bezoekers de complete collectie meubelen bekijken en is er informatie te vinden over de locaties en openingstijden van de afzonderlijke Hoogenboezem winkels.
1. DE UITDAGING
Zichtbaarheid van winkels vergroten
Voor ons lag de uitdaging in het vergroten van de online zichtbaarheid van de afzonderlijke winkels. Het organisch verkeer naar de site was vooral te danken aan de zogenaamde ‘branded’ zoektermen. Per stad heeft Hoogenboezem een specifieke webpagina, maar in sommige steden heeft Hoogenboezem meerdere winkels.
Op basis van een keyword research, ontdekte wij ook dat er veel gezocht werd naar specifieke winkels, maar Hoogenboezem werd vrijwel niet gevonden op deze zoektermen. Daarnaast kwam uit ons onderzoek ook naar voren dat veel mensen zoeken naar een specifiek merk in combinatie met een locatie, zoals ‘XOOON’ in combinatie met ‘Rotterdam’.
3. HET RESULTAAT
Organisch verkeer verdubbeld

Don
SEO specialist
Met zo’n 5 jaar ervaring bij zowel grote als kleine klanten is Don een echte allround SEO-specialist. Voor onze klanten zorgt hij niet alleen voor meer verkeer naar de site, maar ook voor meer leads en een hogere omzet. Welke uitdaging jij ook hebt, Don weet als geen ander wat er voor nodig is om die toppositie in Google te krijgen.