SEA Advies van onze specialisten

Wil jij weten hoe jouw Google Ads en Google shopping campagnes presteren? Vraag dan onze SEA specialisten om advies. Wij kunnen je vertellen over alle ins en outs van Google Ads, zodat jij elke euro van je advertentiebudget optimaal besteedt.

Aan de hand van onze SEA checklist kunnen wij precies achterhalen wat jij kunt doen om nog meer bezoekers, sales en leads uit je advertentiebudget te verkrijgen.

Google Ads instellen

Het instellen van een Google Ads account is vrij gemakkelijk geworden. Logisch, want Google verdient hier veel geld aan. Na de meest essentiële instellingen, kan je direct beginnen met zoekmachine advertenties. Maar bij het aanmaken van een Google Ads account worden vaak veel fouten gemaakt.

Laat onze SEA specialisten kijken naar jouw Google Ads account. Aan de hand van onze SEA checklist kijken wij naar verschillende onderdelen van jouw Google Ads account en geven wij per onderdeel aan wat er beter kan om meer clicks, sales en verkopen uit je Ads account te verkrijgen.
  • 1. Campagne instellingen

    Zijn de basisinstellingen van jouw campagnes goed ingesteld? Zijn jouw advertenties gericht op verschillende locaties of gebieden en zijn er bepaalde momenten op een dag of in de week waarbij je gerust meer kunt betalen voor een waardevolle klik? Door jouw campagnes per regio te verdelen en op bepaalde momenten meer te bieden voor jouw advertentie kan jij precies die doelgroep bereiken die ook daadwerkelijk converteert.
  • 2. Campagnestructuur

    Met een rommelige campagnestructuur in je Google Ads account laat jij geld liggen en loop je klanten mis. Bovendien blijft het altijd lastig om je campagnestructuur uit te breiden. Met de juiste campagnestructuur heb je een beter overzicht, kan je makkelijker werken en heb je meer controle over jouw advertenties en je budget.
  • 3. Meetbaarheid

    Verkrijg jij veel clicks uit je advertenties? Dan wil je natuurlijk weten of deze bezoekers ook daadwerkelijk iets kopen of aanvragen op jouw site. Door je attributiemodel goed in te stellen krijg jij niet alleen inzicht in de directe sales van jouw advertenties, maar ook in hoeverre deze je andere marketingdoelstellingen helpen bereiken.
  • 4. Zoekwoorden en kwaliteitsscore

    Als jij je zoekwoorden breed ingesteld hebt, verlies je veel budget aan klanten die geen interesse hebben in jouw producten of diensten. Toch kan het in sommige gevallen wel interessant zijn om jouw zoekwoorden breed in te stellen. Daarnaast is het wel van belang dat gebruikers een relevante advertentie krijgt die aansluit met de pagina waar jij op adverteert. Hoe beter jouw advertentie aansluit op je zoekterm en je website, hoe hoger jouw kwaliteitsscore. En die hoge kwaliteitsscore wordt beloond met een lagere CPC en een hogere advertentiepositie.
  • 5. Advertenties en extensies

    Experimenteer jij met verschillende advertentieteksten? Of gebruik je termen in je teksten die niet toegestaan worden door Google? Door je advertentieteksten continu te optimaliseren zorg jij voor een hoger aantal clicks. Uiteindelijk gaat het erom dat jouw advertenties opvallen in Google. Hiervoor kan je verschillende extensies gebruiken. Hierdoor kan jij je advertentie niet alleen opvallend maken, je kan hem ook nog eens groter maken dan de advertenties van jouw concurrenten.
  • 6. Google Shopping

    Het is mogelijk om je Google Shopping campagne volledig geautomatiseerd te laten verlopen via een slimme shopping campagne of alle producten in 1 campagne en 1 advertentiegroep te gooien met daarbij 1 budget en 1 cpc. Je hebt dan alleen geen invloed op de producten die je toont of welke producten naar voren komen in Google Shopping. Afhankelijk van jouw doelstellingen en beschikbare Ads budget kunnen wij jouw Google Shopping campagne inrichten en optimaliseren, zodat jij zoveel mogelijk conversies uit jouw Shopping campagnes kunt verkrijgen.
Wanneer wij jouw Google Ads account evalueren, maken wij gebruik van een SEA Checklist. Op elk onderdeel beoordelen wij de instellingen van jouw Google Ads en Shopping campagnes. Op basis van onze bevindingen krijg jij een concreet SEA advies om jouw campagnes te optimaliseren.

Download onze SEA checklist en ontdek hoe jij jouw advertentiebudget beter kunt inzetten!

 
Heb jij interesse in het volledig uitbesteden van jouw SEA campagnes? Kom dan eens langs op ons kantoor in Utrecht voor een strategiesessie.

Wij adviseren je graag hoe jij je budgetten en advertenties kunt inzetten om verder online te groeien.
Vraag een gratis strategiesessie aan

Waar sta jij online? Klaar voor de volgende stap? Plan een gratis strategiesessie met onze specialisten en laten we samen onbenutte mogelijkheden ontdekken.

Dit levert de gratis strategiesessie je op:

  • een sessie van 1 uur
  • onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
  • je hoort welke resultaten je kunt verwachten
  • we geven aan waarmee wij kunnen helpen
  • uiteraard geheel vrijblijvend

Twijfel je over je huidige Google Ads campagne? Of ben je gewoon klaar voor de volgende stap? Plan een gratis strategiesessie met onze specialisten en laten we samen onbenutte mogelijkheden ontdekken.

Dit levert de gratis strategiesessie je op:

  • een sessie van 1 uur
  • je zit met een van onze Google Ads specialisten
  • onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
  • je hoort welke resultaten je kunt verwachten
  • we geven aan waarmee wij kunnen helpen
  • uiteraard geheel vrijblijvend

Twijfel je over de vindbaarheid van je webshop? Of ben je gewoon klaar voor de volgende stap? Plan een gratis strategiesessie met onze specialisten en laten we samen onbenutte mogelijkheden ontdekken.

Dit levert de gratis strategiesessie je op:

  • een sessie van 1 uur
  • je zit met een van onze SEO specialisten
  • onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
  • je hoort welke resultaten je kunt verwachten
  • we geven aan waarmee wij kunnen helpen
  • uiteraard geheel vrijblijvend

Kan jouw shop misschien wel een kleine update of compleet redesign gebruiken? Plan een gratis strategiesessie met onze specialisten en laten we samen onbenutte mogelijkheden ontdekken.

Dit levert de gratis strategiesessie je op:

  • een sessie van 1 uur
  • je zit met een van onze developers
  • onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
  • je hoort welke resultaten je kunt verwachten
  • we geven aan waarmee wij kunnen helpen
  • uiteraard geheel vrijblijvend

Blijft de conversie achter? Of ben je gewoon klaar voor de volgende stap? Plan een gratis strategiesessie met onze specialisten en laten we samen onbenutte mogelijkheden ontdekken.

Dit levert de gratis strategiesessie je op:

  • een sessie van 1 uur
  • je zit met een van onze conversie specialisaten
  • onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
  • je hoort welke resultaten je kunt verwachten
  • we geven aan waarmee wij kunnen helpen
  • uiteraard geheel vrijblijvend

Ken jij het effect van personalisatie al? Wij helpen je graag op weg! Plan een gratis strategiesessie met onze specialisten en laten we samen onbenutte mogelijkheden ontdekken.

Dit levert de gratis strategiesessie je op:

  • een sessie van 1 uur
  • je zit met een van onze personalisatie specialisten
  • onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten
  • je hoort welke resultaten je kunt verwachten
  • we geven aan waarmee wij kunnen helpen
  • uiteraard geheel vrijblijvend

<500k500k-2 miljoen> 2 miljoen