Skip links

1. DE UITDAGING

Samen met Yellow Rebel hebben wij gekeken naar de verschillende thema’s van Shopify, daaruit kwam het Story thema naar voren als de meest geschikte. Dit thema bevatte echter niet alle functionaliteiten en mogelijkheden waar Yellow Rebel behoefte aan had. Zo is Shopify voornamelijk ingericht om te fungeren als een B2C webshop en moest het thema nog helemaal aangepast worden op de huisstijl van Yellow Rebel. Omdat alleen geregistreerde fotografen bij Yellow Rebel producten kunnen afnemen, moesten we ervoor zorgen dat alleen ingelogde gebruikers prijzen kunnen zien en bestellingen kunnen plaatsen.

Omdat elk afzonderlijk product verschillende opties heeft, is het bovendien belangrijk om direct de bijgewerkte prijs te kunnen tonen wanneer er gekozen wordt voor een bepaalde uitvoering van een fotoboek of album. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk dat fotografen hun ‘spreads’ kunnen uploaden.

2. DE OPLOSSING

Allereerst hebben we het Shopify Story thema helemaal aangepast op de huisstijl van Yellow Rebel. We hebben het menu naast het logo geplaatst, en het Story thema ‘above the fold’ voorzien van mooie, inspirerende afbeeldingen. Om de B2B (inlog) omgeving toegankelijk te maken hebben wij rechts bovenin de site een extra menu aangemaakt voor geregistreerde klanten. Ook hebben wij de verschillende USP’s bovenin de site van Yellow Rebel vermeldt.

Omdat er weinig producten zijn, die wel veel mogelijkheden bieden, hebben we de producten op de pagina’s een langere omschrijving gegeven, zodat bezoekers van de site direct een goed beeld krijgen van de verschillende producten en hun mogelijkheden. Bovendien kunnen we de pagina’s op deze manier beter verrijken met content. Ook op deze pagina’s hebben we gebruik maakt van veel grote beelden om bezoekers te inspireren.

De productpagina’s zijn zichtbaar, maar prijzen en mogelijkheden worden alleen getoond wanneer bezoekers zijn ingelogd. Voor ingelogde bezoekers worden de prijzen en mogelijkheden getoond bij elk product. De naam van het gekozen product en de aangepaste prijs wordt, afhankelijk van de gekozen opties, altijd vertoond in een ‘sticky’ balk bovenaan de pagina. Zo zorgen we er voor dat gebruikers gemakkelijk een overzicht houden van de mogelijkheden en kosten van hun product.

Yellow Rebel

3. HET RESULTAAT

Op 2 november 2020 ging deze Shopify webshop live. Door het Story thema van Shopify aan te passen hebben wij een stijlvolle, inspirerende site weten te ontwikkelen die helemaal aansluit op de huisstijl van Yellow Rebel. Met gebruik van verschillende plugins hebben we het heel eenvoudig gemaakt om bestellingen, spreads te uploaden en de materialen pagina’s aan te passen. Om ervoor te zorgen dat alleen professionals kunnen inloggen, moet Yellow Rebel eerst de registratie goedkeuren. Eenmaal ingelogd kunnen fotografen alle mogelijkheden en prijzen en is het bijvoorbeeld ook mogelijk om ‘white label’ bestelformulieren te versturen, zodat de eindklant het product ook kan bekijken. 

Marielle

Vraag het Marielle onze Project Manager

Marielle begeleidt al onze klanten tijdens een webdevelopment traject. Als schakel tussen de klant en development zorgt ze dat al je wensen werkelijkheid worden. Elke site of webshop wordt door Marielle kant-en-klaar opgeleverd.

Vraag Marielle alles over Shopify

YELLOWLAB CASES

Resultaten die wij voor onze klanten behalen

Lamplord homepage

Organisch groeien in een niche

Lamplord

B2B redesign Shopify theme

Yellow Rebel