Skip links

1. DE UITDAGING

Nieuwe look

Tunturi heeft ons gevraagd om hun merkensite een nieuwe look te geven. De nieuwe site moest er mooi en aantrekkelijk uitzien met gebruik van veel mooi beeldmateriaal. Bovendien moest de site technisch goed in elkaar zitten.

2. DE OPLOSSING

Merkbeleving en doelstelling

De website van Tunturi is geen shop, maar moet het contactpunt zijn tussen Tunturi zelf en de uiteindelijke klant. Daarom ligt er bij de nieuwe site veel nadruk op klantbeleving. Niet alleen worden alle producten getoond met uitgebreide informatie, bezoekers van de site worden met inspirerende beelden ook verleidt om de site of winkel van verschillende resellers te bezoeken.

Bestaande klanten en fans van Tunturi kunnen op de site terecht voor handleidingen, bijpassende producten (wanneer ze klaar zijn voor die volgende stap) en zelfs voor video uitleg over de apparaten.

iPhone

3. HET RESULTAAT

CMS zonder CMS

De site van Tunturi draait op het Lightspeed platform. Dit is op zichzelf geen content management systeem maar een gesloten shop platform. Tijdens de ontwerpfase lag er een uitdaging bij het aantal producten en de grote hoeveelheden content. Om dit allemaal een plek te geven hebben wij voor elk type content een plek weten te vinden. Dit heeft geresulteerd in een gebruiksvriendelijke website waarin alle productinformatie, afbeeldingen en technische specificaties mooi en aantrekkelijk gepresenteerd wordt.

Het gevaar aan grote contentblokken, is dat er grote lege vlakken ontstaan bij een gebrek aan voldoende content of dat er simpelweg te weinig tijd is om al deze blokken te vullen. Dit kan ervoor zorgen dat pagina’s er kaal of leeg uit komen te zien. Het vullen van deze pagina’s is daarom efficiënt gemaakt door gebruik te maken van een importbestand, dat door Tunturi eenvoudig te vullen was.

iMac

Resellers

Verkoop via resellers vraagt om een andere strategie dan directe verkoop.

Voor Tunturi is het de taak om mensen te informeren en te inspireren, zodat zij de producten bij een reseller gaan opzoeken. Op de site hebben wij het voor klanten erg gemakkelijk gemaakt om door te klikken naar een van de dealers. De plattegrond op de site van Tunturi laat alle offline resellers zien, zodat er altijd een dichtstbijzijnde winkel te vinden is.

Voor de online resellers hebben we een functionaliteit ingebouwd waarbij je kunt zien of het product naar keuze bij jouw favoriete reseller verkrijgbaar is. Bij het doorklikken naar de resellers land je ook gelijk op de productpagina. Als bezoeker hoef je niet zelf te gaan zoeken en het proces vloeit fijn in elkaar over. Op deze manier halen we zoveel mogelijk verkoopdrempels weg.

Meten is weten

Iedere website of shop heeft een doelstelling. Een conversiepunt. Bij een webshop is dat de uiteindelijke verkoop. Bij Tunturi ligt dat anders. Een conversie zien wij als de eerste stap naar een reseller. Daarom wordt goede content en veel beeldmateriaal gebruikt om klanten door te laten klikken naar een van de Tunturi dealers. Deze laatste klik naar een dealer hebben wij meetbaar gemaakt met een tracking code, zodat wij deze gegevens in Google Analytics in de gaten kunnen houden.

iPhone

Marielle

Project manager

Marielle begeleidt al onze klanten tijdens een webdevelopment traject. Als schakel tussen de klant en development, zorgt zij dat elke website helemaal naar wens en kant-en-klaar wordt opgeleverd. Zij kan al je vragen beantwoorden over Lightspeed en Shopify, maar ook voor conversieverbeteringen van jouw huidige site ben je bij Marielle aan het juiste adres.