40% meer conversie met persoonlijke content
Schattige Babykleertjes is een grote webshop in kleine maatjes en is inmiddels een miljoenenbedrijf. Ze verkopen baby- en kinderkleding in de maten 40 t/m 152 van zo’n 50 verschillende merken. Al jaren werkt Yellowlab met Schattige Babykleertjes op het gebied van SEO, SEA en CRO.
Jaarlijks heeft deze webshop flink kunnen groeien. Om deze groei door te zetten heeft Schattige Babykleertjes samen met Yellowlab gekozen om met behulp van Datatrics te werken aan gepersonaliseerde content.
1. DE UITDAGING
Een relevant aanbod
Baby- en kinderkleding is net zo divers als fashion voor volwassenen.
Met maar liefst 50 verschillende merken en een hoge omloopsnelheid van het assortiment, kan het voor klanten lastig worden om leuke items te vinden in de juiste maat. Om die reden is het voor klanten vaak lastig om in het grote assortiment de producten te vinden waar ze naar op zoek zijn, wat natuurlijk de conversie in de weg zit.
3. DE OPBRENGST
Grote groei in conversiepercentage
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Abandoned cart mail
Een andere mooie mogelijkheid met Datatrics in combinatie met een Lightspeed webshop, is het versturen van ‘abandoned cart emails’.
Lightspeed wist een verlaten winkelwagentje na 30 minuten, maar Datatrics bewaart deze gegevens om klanten later te herinneren aan de bestelling die niet voltooid is. Met veel bezoekers die de checkout niet voltooien, was de abandoned cart mail een enorme conversieboost voor Schattige Babykleertjes.
41% meer conversie
Uiteindelijk was het conversiepercentage van Datatrics maar liefst 40% hoger dan de controlegroep. Een enorme stijging die aanzienlijk heeft bijgedragen aan de uiteindelijke omzet.
Met Datatrics kunnen wij verschillende doelgroepen steeds verder segmenteren op basis van data. Hierdoor kunnen wij steeds specifiekere en relevantere producten vertonen aan een selecte doelgroep. Ook via bijvoorbeeld gepersonaliseerde mailings, waarbij klanten op basis van interesse in een specifiek merk in combinatie met geslacht zeer relevante mails ontvangen.


Don
Datatrics expert
Al vanaf dag 1 heeft Don zich bij Yellowlab gespecialiseerd in het inzetten van gepersonaliseerde content en overtuigingstechnieken met behulp van Datatrics. Wil je meer weten over Datatrics en de mogelijkheden die jij hebt met personalisatie? Jij kan met al je vragen bij Don terecht.