Skip links

1. DE UITDAGING

Focus op conversie optimalisatie

Eerst hebben we alles uit de vorige shop proberen te halen wat er in zat. Door middel van vele A/B testen hebben wij de conversie van die shop stap voor stap geoptimaliseerd.

Zo leerden we dat een saaier maar beter leesbaar font ook werkelijk voor meer conversie zorgt, dat een usp bij de bestelknop en een winkelwagen pagina met alle focus op de volgende stap ook echt de doorstroom bevorderd en tot meer conversie leidt. En ook een kleine wijziging als het weghalen van het euroteken voor een bedrag had bij Schattige Babykleertjes een positief effect op het conversiepercentage.

Buiten het uitdenken en uitvoeren van A/B testen en het verwerken leerpunten hebben we ook belangrijke grotere onderdelen onder handen genomen. Zo hebben we de filterfunctionaliteit op mobiel gebruiksvriendelijke gemaak en beter vormgegeven.

Uiteindelijk was de rek er wel uit en werd het voor Schattige Babykleertjes ook belangrijk om nog professioneler als merk naar buiten te kunnen treden.

2. DE OPLOSSING

Pagina voor pagina een uniek converterend design

Met de learnings van de A/B testen en de ervaringen die we hadden opgedaan met het product en de doelgroep door het optimaliseren van het oude template zijn we begonnen aan het nieuwe project, een nieuwe huisstijl en totaal ontwerp.

We ontwierpen een nieuw logo met huisstijl en een design voor alle soorten pagina’s van de shop. Van homepage tot bedanktpagina en servicepagina tot blogpagina. De gehele customerjourney uitgedacht en conversie technisch doordacht. Daar kwamen losse ontwerpen uit voor desktop én uiteraard mobile om op alle devices de best mogelijke customer experience te realiseren.

3. HET RESULTAAT

45% meer omzet uit organisch verkeer

Los van het redesign, werken we ook aan het verbeteren van de organische vindbaarheid van Schattige Babykleertjes. Niet alleen door het verhogen van de autoriteit door bijvoorbeeld linkbuilding, maar ook vooral door technische en inhoudelijke optimalisaties boosten we de resultaten maand op maand!

Een aantal succesfactoren:
– Menustructuur hebben we aangepast aan zoekgedrag
– Organische toppositie verkregen op branded zoektermen
– Meer omzet door relevantie

Meer relevant verkeer

Niet alleen hebben deze optimalisaties geleid tot meer verkeer naar de website. Ook aan alle user signals is duidelijk te zien dat bezoekers langer op de site blijven, meer pagina’s bekijken en ook het aantal sessies per gebruiker is aanzienlijk gestegen. Dit zijn allemaal duidelijke user signals dat de site prettig werkt en gebruikers geregeld terugkomen, iets wat een zoekmachine als Google ook niet ontgaat. Niet alleen leveren relevante landingspagina’s goede user signals op, ook de conversieratio is flink gestegen.

Zo hebben wij voor Schattige Babykleertjes een omzetstijging van maar liefst 45% weten te realiseren, zonder een dergelijke groei in sessies te verkrijgen. De groei voor Schattige Babykleertjes zat hem niet in een groei van organisch verkeer, maar eerder in een groei van relevant verkeer dat op zoek was naar het assortiment van Schattige Babykleertjes.

Stefan

SEO specialist

Met zo’n 5 jaar ervaring bij zowel grote als kleine klanten is Stefan een echte allround SEO-specialist. Voor onze klanten zorgt hij niet alleen voor meer verkeer naar de site, maar ook voor meer leads en een hogere omzet. Welke uitdaging jij ook hebt, Stefan weet als geen ander wat er voor nodig is om die toppositie in Google te krijgen.