Omnichannel strategie voor Leica Store Amsterdam
Leica kwam bij ons met de vraag om voor hun een webshop te realiseren binnen het Lightspeed eCommerce systeem. Op dat moment waren zij bezig met het opzetten van de Leica Store Amsterdam. De webshop moest een extra verkoopkanaal worden maar vooral ook een ondersteuning van hun winkel en naamsbekendheid.
1. DE UITDAGING
Focus op merkbeleving
Hoe verkoop je producten in de hoogte prijsklasse via een webshop? Voor een bekend en geliefd merk als Leica doe je dat door in te spelen op merkbeleving en productprestatie. Een internationaal herkenbare huisstijl en veel gebruik van sfeerbeelden. In dit geval sfeerbeelden die ook nog eens de kwaliteit van de foto’s die een Leica camera goed weergeven.
3. HET RESULTAAT
Grote groei in conversiepercentage
Dit alles heeft geresulteerd in een gloednieuwe webshop voor Leica Store Amsterdam. De klant heeft aangegeven meer dan tevreden te zijn met het gehele project en waardeerde dit met het cijfer 9.
Maartje
Eigenaar
Maartje is, als een van de eigenaren bij Yellowlab, het eerste aanspreekpunt voor al onze klanten. Vertel haar over jouw online doelstellingen en zij zorgt voor een plan van aanpak op maat. Persoonlijk contact en betrokkenheid staat bij Maartje hoog in het vaandel. Zij zorgt ervoor dat elk project op rolletjes loopt, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over jouw online marketing.