Voor een grote speler op het gebied van paardrijkleding en ruiteraccessoires hadden wij afgelopen jaar de uitdaging om de juiste doelgroep te benaderen. Een van de kanalen die we hiervoor hebben ingezet zijn advertenties via social mediakanalen zoals Facebook en Instagram
Deze klant zit in de productgroep van kwalitatief goede paardrijkleding die voornamelijk geschikt is voor wedstrijden. Deze producten zijn dus ook iets duurder dan bij goedkopere concurrenten. Het aanbod van producten is breed en gaat van paardrijkleding en producten als zadels en peesbeschermers tot stalproducten en vitamines voor paarden.
1. DE UITDAGING
De uitdaging bij deze klant zit in het vinden van de juiste doelgroep (wedstrijdrijders) en deze op de juiste manier aanspreken met onze advertentieteksten. Daarbij is het belangrijk dat er naast een groot bereik onder deze doelgroep ook conversies plaatsvinden en dat de ROAS van deze conversies goed is.
3. HET RESULTAAT
Het resultaat van deze campagne was boven verwachting goed. Het totaal aantal conversies zijn met 30% gestegen met een ROAS van 17,5. We waren dus bijzonder blij met de resultaten.
Wil jij ook op deze manier adverteren maar kom je er niet helemaal uit? Lees dan ons blogartikel over het opstellen van de juiste Facebook doelgroepen of neem contact met ons op!
Iris Timmermans
Ads specialist
Wil je meer uit je advertenties halen? Dan ben je bij Iris aan het juiste adres. Als Ads specialist weet ze precies wat jij nodig hebt om op te vallen in de zoekresultaten en op social media. Wil je meer zichtbaarheid, leads of daadwerkelijke conversies? Iris kan je precies vertellen wat daarvoor nodig is!