Een conversiestijging van 19% binnen 3 maanden
De motorkleding branche is erg breed wanneer we kijken naar het aanbod van talloze merken die zowel bescherming aanbieden zoals helmen, handschoenen en kledingstukken zoals jassen en broeken. Net als de rest van de modebranche is stijl een erg belangrijke factor bij het maken van een keuze van motorkleding.
1. DE UITDAGING
Een relevant aanbod
De uitdaging was voor Biker Outfit -een grote speler op de Nederlandse markt voor motorkleding en accessoires- om hun klanten nog beter te kunnen bedienen met een relevantere shopervaring.
3. DE OPBRENGST
Binnen 3 maanden zagen wij het conversiepercentage met maar liefst 19% stijgen!
De kracht van machine learning
Voor het tonen van dit gepersonaliseerde aanbod en het in kaart brengen van het volledige klantprofiel maken wij gebruik van het super intelligente algoritme van Datatrics. Dit algoritme maakt gebruik van machine learning om zo de meest relevante aanbevelingen op het juiste moment te doen. Het zelflerende algoritme van Datatrics wordt steeds slimmer en beter, waardoor het steeds beter begrijpt wat wel of niet werkt bij bepaalde klanten.
In deze eerste fase draaien de campagnes in principe als een soort A/B test waar 50% van de gebruikers de gepersonaliseerde content te zien krijgt en de andere 50% de standaard variant van de webshop. Op deze manier kan het algoritme beslissen welke gepersonaliseerde vertoningen beter scoren dan de standaard content. Op deze manier kunnen we ook het resultaat van de campagnes meten. Wanneer de campagnes goed draaien kunnen we deze verhouding opschalen om meer vruchten te plukken van deze personalisatie, maar het blijft belangrijk de controlegroep niet te klein te maken.
Don
Datatrics expert
Al vanaf dag 1 heeft Don zich bij Yellowlab gespecialiseerd in het inzetten van gepersonaliseerde content en overtuigingstechnieken met behulp van Datatrics. Wil je meer weten over Datatrics en de mogelijkheden die jij hebt met personalisatie? Jij kan met al je vragen bij Don terecht.