Skip links

Waarom
Personalisatie?

Met personalisatie kunnen we de customer journey van een individuele klant helemaal op maat maken op basis van overtuigingsprincipe, voorkeuren of andere eigenschappen van een bezoeker. In plaats van dat elke bezoeker dezelfde site, met dezelfde boodschappen zit, kunnen we met gebruik van gepersonaliseerde content de site afstemmen op de specifieke gebruiker.

Om personalisatie op jouw webshop of site in te zetten, maken wij gebruik van de tool Datatrics. Deze tool is niet alleen in te zetten op je site, maar kan je ook combineren met Google Ads, je social mediakanalen en e-mail accounts. Zo kan jij elk contact met jouw klanten volledig personaliseren.

Yellowlab doet het zo

Aan de slag met personalisatie

Begin je met personalisatie bij Yellowlab? Dan doorlopen we samen de volgende stappen.

Kanalen koppelen

Voordat je met personalisatie aan de slag kunt, moeten we zorgen dat alle kanalen gekoppeld zijn die belangrijk zijn voor jouw marketing activiteiten.

Data verzamelen

Voordat we bezoekers of klanten kunnen benaderen met gepersonaliseerde content, moeten we eerst weten wat de triggers zijn van deze bezoekers.

Customer journey instellen

Elke klant is anders, maar ze doorlopen wel allemaal dezelfde customer journey.  In elke fase zijn andere boodschappen relevant.

Uitbreiden en optimaliseren

Zodra gepersonaliseerde content ingezet wordt, kunnen we op basis van de resultaten bijsturen en campagnes toevoegen.

Yellowlab doet het zo

Hoe ziet een succesvol Google Ads traject er uit?

Succesvolle campagnes maken gaat niet vanzelf, daar zijn een aantal stappen voor nodig.

Kanalen koppelen

Voordat je met personalisatie aan de slag kunt, moeten we zorgen dat alle kanalen gekoppeld zijn die belangrijk zijn voor jouw marketing activiteiten. De eerste stap is het plaatsen van de Datatrics pixel op je site.

Vervolgens moet je alle databronnen koppelen die belangrijk zijn voor jouw site. Denk daarbij aan Google Analytics, je e-mailaccounts, social media kanalen, enzovoorts.

Data verzamelen

Voordat we bezoekers of klanten kunnen benaderen met content, producten en aanbiedingen die relevant zijn voor hen, moeten we eerst weten wat de wensen, voorkeuren en behoeftes zijn van deze bezoekers.

Alle verzamelde data wordt gebruikt om een zogenaamd 360° klantprofiel  te creëren. Op basis van dit profiel weten we niet alleen waar een klant in geïnteresseerd is, maar ook hoe wij deze klanten kunnen overtuigen om een aankoop te doen.

Customer journey instellen

Elke klant is anders, maar ze doorlopen wel allemaal dezelfde customer journey. Om de klant te benaderen met de juiste informatie moeten we campagnes inrichten die afgestemd zijn op de verschillende fases in de klantreis.

In elke fase zijn andere boodschappen relevant. Daarom verzorgen we Datatrics van zoveel mogelijk verschillende touchpoints voor elke fase in de customer journey om aan elke klant precies de juiste informatie en producten te kunnen tonen op het juiste moment.

Uitbreiden en optimaliseren

Zodra gepersonaliseerde content ingezet wordt, kunnen we op basis van de resultaten bijsturen om zoveel mogelijk impact te maken. Naast  het tonen van boodschappen en producten, kunnen we ook verschillende overtuigingstechnieken inzetten om klanten te laten converteren.

Daarnaast kunnen we natuurlijk altijd meer campagnes en touchpoints werken, zodat we steeds relevantere boodschappen kunnen tonen aan jouw klanten. Vervolgens kunnen we de verschillende campagnes ook A/B testen.

Aan de slag met personalisatie

Maak kennis met onze specialisten en ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

    Maak een afspraak voor een videovcall
    Onze specialist verteld je alles wat je moet weten
    Geniet van een kopje koffie op afstand
    uiteraard geheel
    vrijblijvend

    Klantbeoordelingen

    Onze klanten over Yellowlab

    Voor onze klanten behalen wij stijgingen van 10% tot wel 300% in omzet. Je hoeft ons niet te geloven. We laten graag de feiten én onze klanten voor ons spreken.

    Nu aan de slag met personalisatie?
    Nu aan de slag met personalisatie?

    Een vertoningspercentage van 99% in Google Shopping

    Mr Maria

    99% hogere omzet via Google Ads

    De Boer Drachten

    Onze specialisten staan voor je klaar

    Vraag een gratis analyse aan

    Datatrics Certified Partner

    Wij zijn er trots op dat wij Datatrics Certified Partner zijn. Vooral omdat we hiermee onze klanten naar een next level kunnen brengen en hun groei doelstellingen sneller kunnen verwezenlijken op een gave manier.

    Als Datatrics partner beschikken wij over grondige kennis van de tool en hebben wij korte lijntjes met de support afdeling.

    Don Schinkel

    personalisatie specialist

    Don werkt al enkele jaren met Datatrics en is op de hoogte van alles wat je kunt doen met personalisatie. Hij kan je alles vertellen over overtuigingstechnieken en bereikt keer op keer succes met zijn personalisatie campagnes.

    Yellowlab over personalisatie

    Meer weten over personalisatie en Datatrics?

    Lees de blogs van onze specialisten.

    Meer Personalisatie artikelen