Skip links

Wat is Datatrics?

Datatrics is een platform dat op basis van je huidige data nieuwe klanten kan koppelen aan jouw doelgroep. Het zelflerende algoritme leert de voorkeuren, interesses en waarde van elke klant te identificeren met gebruik van een 360º klantprofiel, maar weet ook hoe deze klant te converteren is door gebruik te maken van de overtuigingsprincipes van Cialdini.

Hierdoor kan Datatrics voorspellen hoe klanten te benaderen zijn, via welk kanaal en wat ervoor nodig is om ervoor te zorgen dat ze tot aankoop overgaan. Door gebruik te maken van Datatrics werk je aan een relevantere customer journey voor jouw klanten, wat leidt tot een hogere conversie.

Yellowlab als Datatrics partner

Meer omzet en leads dankzij een relevante customer journey

Ga je met ons aan de slag met Datatrics dan nemen wij de volgende stappen.

Datatrics implementeren

Om met gepersonaliseerde content aan de slag te gaan, moet je de Datatrics pixel in de code van jouw site plaatsen.

Kanalen koppelen

Niet alleen op je site, maar ook je e-mail account, social media kanalen en advertenties kan jij Datatrics inzetten.

Touchpoints inrichten

We richten campagnes en een customer journey in zodat Datatrics kan testen met gepersonaliseerde boodschappen.

Optimaliseren & uitbreiden

We geven Datatrics meer mogelijkheden en verbeteren campagnes om te zorgen voor een maximale conversie.

Yellowlab doet het zo

Kies voor Yellowlab als Datatrics partner

Meer omzet en leads dankzij een relevante customer journey

  1. Datatrics implementeren

Om met gepersonaliseerde content aan de slag te gaan, moet je de Datatrics pixel in de code van jouw site plaatsen. Als Datatrics partner, zorgen wij er altijd voor dat Datatrics op jouw site wordt geïmplementeerd en direct data kan gaan verzamelen.

2. Kanalen koppelen

Niet alleen op je site, maar ook je e-mail account, social media kanalen en advertenties kan jij Datatrics inzetten. Om Datatrics zoveel mogelijk informatie en mogelijkheden te geven is het belangrijk dat al jouw online marketing kanalen worden gekoppeld. Zo kan het zelflerende algoritme klantprofielen opbouwen om een gepersonaliseerde customer journey te tonen.

3. Touchpoints inrichten

We richten campagnes en een customer journeys in, zodat Datatrics kan testen met gepersonaliseerde boodschappen. Elk mens is anders en heeft andere behoeftes en voorkeuren. Op basis van de klantprofielen die Datatrics heeft, kan het boodschappen of producten vertonen die een hogere kans op conversie kunnen opleveren bij bezoekers die binnen een bepaald klantprofiel vallen. Omdat het om een zelflerend algoritme gaat, vertoond de tool uit zichzelf producten en boodschappen die goed werken. Wat minder goed werkt bij jouw doelgroep, wordt ook minder vertoond.

4. Optimaliseren en uitbreiden

We geven Datatrics meer mogelijkheden en verbeteren campagnes om te zorgen voor een maximale conversie. We kunnen namelijk heel ver gaan met personalisatie. Denk aan een ‘abandoned cart e-mail’ of ‘conversational shopping’. Bovendien kunnen we ook binnen Datatrics A/B testen om een maximaal resultaat te verkrijgen.

KOM LANGS

Ontdek de mogelijkheden met Datatrics

    1

    Maak afspraak voor gratis analyse

    2

    Onze specialist kijkt direct met je naar verbeterpunten

    3

    Geniet van een kopje koffie op afstand

    4

    Uiteraard geheel
    vrijblijvend

    Een vertoningspercentage van 99% in Google Shopping

    Mr Maria

    99% hogere omzet via Google Ads

    De Boer Drachten

    Onze specialisten staan voor je klaar

    Vraag een gratis analyse aan

    Yellowlab is Datatrics partner

    Wij hebben goede contacten met Datatrics en kunnen ervoor zorgen dat jij snel aan de slag kunt met personalisatie op jouw site of webshop. Voor onze klanten bereiken wij conversiestijgingen tot wel 40%. Dankzij de 360 graden klantprofielen en door de juiste content op het juiste moment te vertonen kunnen wij de online ervaring van jouw klanten verhogen, waardoor zij eerder converteren.

    Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden van Datatrics voor jouw site of webshop? Neem dan contact met één van onze specialisten.

    Don

    Datatrics expert

    Don is één van onze SEO-specialisten en werkt al enkele jaren met Datatrics. Hij is op de hoogte van alles wat je kunt doen met personalisatie om de conversie van jouw site te verhogen. Don kan je alles vertellen over overtuigingstechnieken en bereikt keer op keer succes met zijn personalisatie campagnes.

    Yellowlab over personalisatie

    Wil je meer weten over Datatrics en personalisatie?

    Lees de blogs van onze specialisten.

    Meer artikelen