Hoera! Je staat op pagina 1 in Google. Maar waarom valt de traffic zo tegen?

By | Geen categorie | No Comments

Op het gebied van SEO (search engine optimization of zoekmachineoptimalisatie) hebben veel webwinkeliers één doel: op de eerste pagina van Google staan en dan nog het liefste bovenaan ook. Maar wat betekent dat in de praktijk precies? Wat heb je aan bovenaan staan als mensen niet doorklikken naar jouw site, maar wel naar die van de concurrenten op een lagere positie in de zoekresultaten? En hoe weet je nou hoeveel mensen op je link klikken? Hoe zorg je ervoor dat jouw Click Through Rate continu verbetert? Read More

De kracht van doelgroepsegmentatie op Facebook

By | Geen categorie | No Comments

Haast iedere maand verklaart een trendwatcher Facebook ‘dood’. Andere social media kanalen zijn hipper en beter. Maar wat je mening ook is over Facebook, feit blijft dat je er waanzinnige marketingresultaten kunt behalen en direct in contact kunt komen met je doelgroep. Ook in 2016 is Facebook dankzij hun unieke doelgroepsegmentatiemogelijkheden een enorm krachtige marketingtool. Read More

Hoe ziet de perfecte checkout-pagina er uit?

By | Geen categorie | No Comments

Schokkende cijfers: maar liefst 68% van alle bezoekers verlaten de checkout-pagina zonder de bestelling af te ronden. Je hebt als webwinkelier dus wel bezoekers weten te verleiden om jouw producten in hun winkelwagen te stoppen, maar op de checkout-pagina gebeurt er blijkbaar iets waardoor ruim twee derde van de bezoekers besluit niet bij jou te kopen. Als je je checkout-pagina verbetert, kun je van dit enorme percentage zo’n 63% overtuigen om de transactie wél af te ronden. Read More

Schermafbeelding 2015-09-08 om 17.20.20

De kracht van Google shopping

By | Geen categorie | No Comments

Je houdt er al rekening mee dat veel potentiële klanten jouw webshop vinden door te googelen. Dankzij Google Shopping kun je nog meer potentiële klanten via de zoekmachine binnenlokken, én je kunt specifieke producten koppelen aan een AdWords-campagne. Met behulp van Google Shopping garandeer je dat je producten aantrekkelijk getoond worden in de zoekresultaten en vergroot je met vrij weinig inspanningen je conversie.

Read More

SEOshop Connect Conference

By | Geen categorie | No Comments

Woensdag 28 oktober a.s. vindt de 1st editie plaats van de SEOshop Connect Conference in Utrecht. Op dit event zullen decision makers van o.a. Bol.com, Google en de Radboud Universiteit Nijmegen spreken over hun visie op e-commerce en online marketing.

seoshop connect

Als partner van SEOshop, bieden wij jou een korting van 20% aan voor dit inspirerende event. Je kunt onderstaande link gebruiken om je toegansbewijs met korting te bestellen.

https://www.eventbrite.nl/e/tickets-seoshop-connect-conference-2015-17495279853?discount=discount20

mobiel

Mobile friendly is een must

By | Geen categorie | No Comments

In april rolde Google een nieuw algoritme uit, waarbij mobile friendly websites duidelijk herkenbaar weer worden gegeven in de resultaten, én hoger ranken. Het was onduidelijk wat er precies verwacht kon worden van “Mobilegeddon” maar de eerste cijfers zijn duidelijk en keihard: geen mobile friendly site hebben heeft een dramatische invloed op je ranking bij Google en dus op je bezoekersaantallen.

Read More

Google Analytics tutorial: verkeer

By | Geen categorie | No Comments

Google Analytics is een enorm waardevol programma. Maar als je niet goed weet waar je precies naar moet kijken, kan het je uren van je tijd kosten en weet je nog niet precies waar je nu staat met je website. Daarom leggen we in deze serie tutorials de basics uit, zodat jij zonder hulp de belangrijkste data over jouw site uit Google Analytics kunt halen. Read More

LPO

Landingspagina optimalisatie: haal meer rendement uit je webshop

By | Geen categorie | No Comments

Een landingspagina moet je zien als de voordeur van je website. Mensen komen hier binnen en worden vervolgens een bepaalde kant op geleid. Omdat je landingspagina niet per se gelijk is aan je homepage, is het belangrijk om al je landingspagina’s zo in te richten, dat bezoekers precies weten wat ze van je verwacht. Het zou immers zonde zijn als bezoekers verward op de drempel blijven staan, en vervolgens weer vertrekken. Read More